A játékok ösztönző ereje

Források:

Terrie Nolinske: Customer engagement and loyalty. Cause or effect?

Michael Brenner (Marketing Insider Group): Level Up Your Customer Loyalty with Gamification

A játékok ösztönző ereje

A most következő bejegyzés a Fejleszthetőek-e ügyfélkapcsolataink játékprogramokkal?ésA játékfejlesztés építőkockái”  című cikkeink folytatása.

A tartalommarketingben sokféle játékot használnak ma, amik többsége észrevétlenül zajlik, például a LinkedIn teljesítmény diagramjai, amely arra ösztönzi a felhasználót, hogy befejezzék profiljuk kitöltését. De vannak még interaktívabb módszerek, amelyek segítik az ügyfelek összekapcsolódását:

  • Előrelépés nyomon követése: Célja, hogy az érintetteket bevonja őket márkába és segítséget nyújtson számukra nyomonkövetni saját fejlődésüket. Ez a fitnesz és egészség márkákra, illetve bármilyen tagságon alapuló webhelynél működhet.A szolgáltatás alapú vállalkozások esetén kipróbálhatóan az online video/oktatóanyagok, online tanfolyamok, vagy webinair-ok kifejlesztése. A felhasználók feliratkozhatnak egy kurzusra, és létrehozhat egy rendszert, amelyen nyomon követheti előrehaladását a végső célja felé. Ez egy nagyszerű mód arra, hogy ösztönzőleg hat, hogy a felhasználó több tartalmat fogyasszon.Az e-bookok letöltése, a vállalkozásunk videóinak megtekintése, valamint a webinairokon, illetve eseményeken való személyes részvétel mind magasabb pontszámot, jelvényeket, nyomon követett előrelépést eredményezhet. Ezért ez a megoldás klasszikus win-win helyzet; nem csak a mi márkánk ismeretét növelheti, de az ügyfél is értéket, felhasználható tudáshoz/információhoz jut.
  • Jutalom: Ennek a módszernek elismert művésze a Starbucks, akik ahelyett, hogy alapvető jutalmazási programot használni, a vendégeik csillagokat kereshetnek, hogy jutalmakat nyerjenek és különböző szinteket érjenek el (5 csllag Green Level, 30 csillag Gold level).Ezt a módszert saját eseményeink esetén is használhatjuk. Például, ha ügyfelünk részt vesz három általunk szervezett fizetős rendezvényen, vagy online kurzuson a negyediken már a mi vendégünkként lesz jelen.
  • Mikor a játékfejlesztés találkozik a tapasztalati marketinggel: Ez jól működik a nagyobb márkák számára, akik akár már globálisan is széles körben ismertek. Segít a pozitív érzelmek előremozdításában a márka körül és bizalmat teremt, akik a játékot megosztják akár a közösségi médiában. Példaként a Coca Cola 2012-ben az aktuális James Bond film bemutatója kapcsán arra kérte az embereket, hogy vegyenek részt egy Bond tematikájú kalandon és jegyet szerezhetnek a Skyfall című film premierjére. A kampányhoz készült közösségi médiában terjedő video pedig segítette felkelteni a potenciális játékosok érdeklődését és több embert sikerült bevonni a kampányba.
  • Interaktív kampány díjazással: A webhely tartalma önmagában a játék. Létrehozhat például egy vadászatot, mikor a felhasználónak bizonyos válaszokat, vagy tartalmakat kell találniuk egy blogbejegyzésen belül. Esetleg interaktív videók, vagy podcastokban lévő elrejtett tartalom. Ilyeneket használnak például a rádiók, mikor arra hívják fel hallgatóságuk figyelmét, hogy mikor meghallják a nap dalát, telefonáljanak be, és különböző nyereményekhez juthatnak. De akár olyan versenykiírást is kiírhatunk, hogy hírleveleinkben egy rejtvény van elrejtve, és a helyes megfejtők jutalomban részesülhetnek. Ezzel a fajta játékkal nagyban motiválhatjuk ügyfeleinket a folyamatos tartalomkövetéssel.

Iratkozzon fel hírlevelünkre, hogy értesüljön híreinkről, új blog bejegyzéseinkről!