Fejleszthetőek-e ügyfélkapcsolataink játék programokkal?

Források:

Terrie Nolinske: Customer engagement and loyalty. Cause or effect?

Michael Brenner (Marketing Insider Group): Level Up Your Customer Loyalty with Gamification

Fejleszthetőek-e ügyfélkapcsolataink játék programokkal?

Ki ne szeretné hosszú távon megtartani ügyfeleit, növelni hűségüket, vagy  számukra szórakoztató és érdekfeszítő tartalmakkal interakcióra késztetni? Ez költői kérdés, hiszen mindannyiunk számára ez a legfontosabb, és nem csak az ügyfélkapcsolati fázis építésekor, hanem a marketingkampányunk középső és végső szakaszában is. Hiszen az ügyfeleink a mi “nagyköveteink”, akik elviszik hírünket saját partnereik számára, aminél értékesebb és hatásosabb promóció nem létezik. Ahogy az amerikai kutatási tanácsadó Mark Johnson[1] kifejti: “ Az ügyfélhűség már nem csak pontokról, kedvezményekről, mérföldekről és jutalmakról szól; ez arról szól, hogy a folyamatok, technológiák, ötletek és kölcsönhatások miként kapcsolódónak be egy márkához.”

De többre van szükségünk, mint egy szabványos hűség-jutalmazási program, amely ösztönzőleg hat a mélyebb kapcsolat kialakulásában. Ugyanis nézzünk szembe a tényekkel: a cégek által fejlesztett hűségprogramok általában tizenkettő egy tucat, és mindannyiunk részese vagyunk legalább 5-10 különböző ilyen programnak.

Ez az a pont, ahol végig kell gondolnunk, mivel tudjuk saját hűségprogramunkat egyedivé tenni, és itt merülhet fel egy kifejezetten hűségfejlesztésre létrehozott játék ötlete, ami általánosságban képes élményt, tartalmas időeltöltést és izgalmat nyújtani, mellyel elkápráztathatjuk partnereinket. Ha pedig nagyobb interaktivitást várnánk ügyfeleinktől egyszerűen elég csak “emelni a tétet”.

Azonban ne higyjük, hogy ez egy új módszer. Inkább egy innovatív trend, mely egyre több követőre, kísérletező szellemű vállalkozásra talál, így az ügyfeleinknek is vannak továbblépési lehetőségei. A játékosok ugyanis ott fognak maradni, ahol nagyobb értékközvetítéssel találkozik, így fontos, hogy már az elején kész koncepcióval rendelkezzünk programunkról, és ne később foltozzuk annak alaphibáit.

 

CSAK AZT ADJUK AZ ÜGYFELEKNEK, AMIT ŐK IS AKARNAK

Ha lecsupaszítjuk a játékfejlesztést és megnézzük mi az, amire minden fél vágyik egy játék kapcsán egy kifejezéshez jutunk: elégedettség. A játékos akár díjat nyer, akár plusz tudáshoz jut a játékfejlesztés fő célja, hogy a kampány lezártakor az ügyfél elégedett legyen azzal, amit tőlünk kapott.

Ha megadjuk célcsoportunk számára azt, amiket igazán akar, mindezt nagyszerű kivitelezéssel maximalizálhatjuk az élményt, az elégedettséget, ami pedig később új ügyfelekhez vezethet el minket a játékosunk által elvett pozitív hírünknek köszönhetően.

A következőkbe bemutatjuk, miként is lehet egy sikeres játékot készíteni célcsoportunk számára:

A játékfejlesztés építőkockái

A játékok ösztönző ereje

[1] https://www.nbrii.com/customer-survey-white-papers/customer-engagement-loyalty/

Forrás: Michael Brenner (Marketing Insider Group) https://marketinginsidergroup.com/content-marketing/level-up-your-customer-loyalty-with-gamification/

Iratkozzon fel hírlevelünkre, hogy értesüljön híreinkről, új blog bejegyzéseinkről!