Hogyan teheti sikeressé vállalkozásunkat a közösségi média használata

Források:

Mi a helyzet a közösségi médiában? És hogyan használd?

7 tipp, hogy legyél sikeres közösségi média használatával

Hogyan teheti sikeressé vállalkozásunkat a közösségi média használata

Mára már alapvető tény, hogy az ember közösségi média függővé vált, és folyamatosan felkeressük azokat, holott többségünk nem igazán kedveli ezeket a platformokat. Ezért sok pszichológus a droghoz hasonlítja ezeket a felületeket, hiszen mióta bő 10 éve felforgatták az internetet az első ilyen portfóliójú oldalak (pl myspace, vagy iwiw) szinte az összes interneteléréssel rendelkező személy rendelkezik legalább egy profiloldallal valamelyik oldalon. Ennek a folyamatnak a legnagyobb lökésadója természetesen 2004-ben a Facebook, ami mára a kapcsolattartás egyik legfőbb platformja lett, ezzel is kielégítve az emberek kommunikáció iránti szükségleteit.

 

Azonban nem csak, mint magánemberek használjuk ezeket a portálokat, ha azok megismernek valakit. A HR-esek többségi is ellenőrzi az adott állásra jelentkezőt a social mediat és sokszor az egyén úgynevezett adatlapja is befolyásolja behívják-e a személyt egy-egy állásinterjúra. Hisz akaratlanul is, de a profilon látott képeknek, videóknak, vagy akár a kedvelt bejegyzések befolyásoló erejűek.

 

Ugyanez igaz vállalkozásunk vásárlóira is.  Statisztikai adatok alapján az online töltött időnk 27%-át különböző közösségi média felületeken töltjük, ennek következményeként a marketingesek csak elenyésző hányada nem használja a social media platformokat saját termékeinek és szolgáltatásainak megismertetésére, hiszen úgy mint a HR-s esetén a vásárlót is befolyásolja a vállalkozásunkról mutatott kép, amit a közösségi médiában használunk, már ha eljut egyáltalán a célközönségünkhöz a megszámlálhatatlanul sok információ mellett.

 

A közösségi média marketing éppen abban tud segíteni, hogy a mai információ-túlterhelés mellett feltűnővé tegye a céget, illetve a márkát, valamint gondoskodjon, hogy a megfelelő információ kellő folyamatossággal és gyakori ismétlődéssel megjelenjen. De mégis milyen lépések szükségesek ahhoz, hogy egy sikeres közösségi média felületet hozhassunk létre?

 

  1. Készítsünk tervet. Különösen ügyeljünk arra, hogy jól válasszunk közösségi média portált, mert ahogy cégünknek, ezeknek az oldalaknak is külön célcsoportjai vannak. A magyar internetezők több mint 53%-a napi rendszerességgel használja a Facebookot, de ez nem jelenti, hogy itt el is éred a célcsoportodat.
  2. Az üzenetünk fogalmazásakor vegyük figyelembe a célcsoportunk életkorát, nemét, személyiségtípusát, életvitelét, internetes szokásait. Ne sajnáljuk részletesen megismerni vásárlóinkat, hisz a közösségi médiában való megfelelő pozícionáláskor ez az ismeretünk hatványozottan meghálálja magát.
  3. Ismerjük meg a konkurenseink stratégiáit. Nagy segítségünkre lehet, ha időt fordítunk az elemzésre, ezáltal megismerhetjük számunkra milyen stratégia hozott sikereket. Ami nekik sikeres volt, könnyen lehet, hogy nálunk is az lehet.
  4. Amint ezeket a kutatásokat elvégeztük hozzuk létre profiloldalunkat. Törekedjünk arra, hogy izgalmasnak hassunk a célközönségünk számára, és használjuk logóinkat és vállalkozásaink fotóit, hogy minél könnyebben beazonosíthatóak legyünk. Fontos az is, hogy minden mezőt töltsünk ki a profiloldalunkon, hisz senki nem szereti, ha egy adatlapon üres mezőket talál.
  5. A közösségi média jelenlét legfontosabb alkotó eme az üzenet, amit a látogatóinknak fogalmazunk meg. Legyen ezek minden esetben informatívak, megoszthatóak érdekesek, esetleg viccesek, provokatívak, a lényeg, hogy lekössék a közönséget, és relevánsak legyenek cégünkhöz/termékünkhöz.
  6. Ne ragadjunk le a szöveges üzeneteknél. Használjunk bátran fényképeket, videókat, hisz a mai rohanó világba ezek a vizuális ingerek többet érhetnek, mint egy jól megfogalmazott három bekezdéses bejegyzés.
  7. Ha több platformmal rendelkezünk mindenhol osszuk meg üzenetünket, ezzel is segítve a keresőoptimalizálást.
  8. Posztoljunk következetesen és folyamatosan. Nem probléma, ha valaki csak egy hetente két új posztot tesz közé, de fontos, hogy ezek megosztásában világos rendszert használjunk. A
  9. Használjunk hashtag-eket. Ezáltal a címszavaink kereshetővé és klikkelhetővé válnak.
  10. Kövess viszont mindenkit, aki követ téged, így megtalálhatóvá válsz az őt követői listáján. Ha pedig rendszeresen reagálunk is követőink posztjaira még jobban eljuthatnunk az ő ismerősei felé, ezáltal is eljutva potenciális új követők felé

Iratkozzon fel hírlevelünkre, hogy értesüljön híreinkről, új blog bejegyzéseinkről!